White water rafting Rotoroua

Vaknade trotts potentiell sovmorgon rätt tidigt, drog oss ett bra tag dock. Käkade en riktig långfrukost, med mina kära flingor! Har hittat en sort som jag absolut älskar, skulle nästan kunna ersätta cocopops med dem alltså. Hoppas jag hittar på nått liknande i Sverige sen när jag kommer hem.

Vid lunch åkte vi ut mot white water raften, blev upphämtade precis vid hostlet, bekvämt och bra! White water raften var så galet kul!! Riktig kick när vi en bit in på turen åker ner för ett vattenfall på 7 meter, vi var skickliga (hehe) så våran båt välte inte, men vi fick oss en rejäl dusch ändå eftersom man åker under vattnet sen upp igen. Vattnet var inte jättevarmt, men inte olidligt kallt heller. De utrustade oss dock ordentligt med wetsuit, hjälm, flytväst,badskor osv. Var ute i ca 45 min, men det kändes mer som en kvart typ, gick himla fort. Lite småtrött i armarna också efter att ja paddlat en del!

När vi kom tillbaka var vi hungriga som vargar så vi lagade kycklingburgare och pasta, det börjar bli lite av en klassiker. Annars har vi fixat med bilderna då vi fick dem på ännu en skiva som mycket väl kan komma till skada under kommande äventyr. Ska strax springa iväg och handla lite, sen ikväll tänkte vi se Sagan om de två tornen. Rätt passande eftersom vi ska hälsa på hos hobbitarna i hobbiton imorgon!

Puss / Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0