Black Water Raft, Waitomo Caves

Igår var en seg dag. Men ändå mysig. Det regnade exakt hela dagen så det fanns inte så mycket för oss att göra. Det planerade Hobbiton besöket bokade vi om till på Torsdag då väderprognosen visar sol. Vi kände oss lite hurtiga och körde styrka (armhövningar, situps osv.) och sen tog vi en shoppingrunda. Jag fick med mig 2 par strumpor och ett par shorts och Alexa två snygga linnen och Manuka Honey. Ska nog köpa en burk jag med. På kvällen kollade vi klart på Sagan om de två tornen och sedan lade vi oss i hyfsad tid.

Idag åkte vi ut till Waitomo för att prova på Black Water Raft! Egentligen ville jag jättegärna boka den som är på 5 timmar för att den ska vara bäst (finns 3 olika att välja mellan, en på 3 timmar, 4 timmar och en på 5) men eftersom kvinnan vi bokade av hade brist på hjärnceller så fick vi lov att boka den på 3. Alla gör vi misstag men det suger att vi fick ta smällen. MEN det är nu jag måste lära mig att vara lite flexibel och"gilla läget" som mamsen jämt säger till mig. Fast jag hatar läget. Trots allt krångel var det riktigt kul ändå. Vi fick klättra i en grotta 65m ner under jorden, hoppa från vattenfall, krypa genom smala tunnlar och se glow warms som glittrade likt stjärnor uppe i "grott-taket". Vattnet var runt 12 grader varmt men vi hade wetsuits som höll oss ganska varma. Ikväll ska vi nog bara ta det lugnt och ladda inför Hobbiton imorgon! :D

Puss på er/ Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0